29 Aralık 2014 Pazartesi

püf noktalı sebzeli tavuk haşlama



Her mutfak da pişen ama yemek bir ask dokunuşlu piliç haşlama.. Bence lezzetine lezzet ekleyen bir iki püf noktası var ve onları sizlerle paylaşmak istiyorum. 

Tavuğun üzerine sebzeleri ve suyu doldurup ocaga koymak değilde zeytin yağında iri doğranmış 2 -3 tane havucu  soteleyip A vitaminini çözdürüyoruz hem de bu işlemle havuçlar yağa rengini verecek.

Rengini alan yağa (ister bütün ister parca. Ben iki parçaya ayrılmış but pişirdim ve derisini önceden çıkardım) tavuk parçalarımızı ekleyecegiz ve karıştıra karıştıra hafif kızartacağız.

(İki tane küçük soğanı temizleyip ikiye bölüp tencereye ekledim neden derseniz malum kış ayı, soğanda sağlam bir antibiyotik) 3-4 tane patatesi soyup yıkıyoruz yine iri parçalara bölüp tencereye ekliyoruz.

En son sebze ve tavukların üstünü geçecek kadar su evde varsa tane karabiber de ekleyip  kaynayana kadar hızlı ateşte sonra orta ateşte pişiricez.

steğe bağlı limon sıkıp sımsıcak servis yapacağız :) hele ki şu karlı hava da bol karabiberli limonlu ve kaynar şifa kaynağı olur.

Afiyetle..


Special design for Yemek Bir Aşk by GeCe