10 Ekim 2013 Perşembe

tavuklu, kuskuslu girit kabağı dolması

tavuklu, kuskuslu Girit kabağı dolması
Gün sofram için düşündüğüm minik kabak dolmalarım. İllaki Girit kabağı olmak zorunda değil minik körpe sakız kabağı da kullanabilirsiniz. Ama bu kabaklar da daha bir şık duruyor o da gerçek. Havalar soğudu ama maşallah benim hala bahçemde tek tek de olsa da hala çıkıyor. Baya bir de içlerini oyarak dolmalık hazırlayıp buzluğa kaldırdım. Allah nasip ederse kışın bol bol dolma yapacağım. Daha önce de söylemiştim bu gün sofrasına farklı tarifler yapmaya çalışmıştım. Dolma da bu şekilde ortaya çıktı. Çok da başarılı oldu. Tavsiye ederim efendim..

İç o kadar güzeldi ki salata olarak da yenebilir. Bir daha ki sefere bu şekilde biraz daha zenginleştirerek salata yapacağım..

1 kilo girit kabağı
yarım tavuk göğsü
bir demet dereotu ince kıyın
1 demet taze nane "    "
1 demet maydanoz  " "
1 tatlı kaşığı kuru nane " "
1 tatlı kaşığı karabiber
her dolmalık için 1 yemek kaşığı kuskus
2 tane kuru soğan
2 tane domates rendesi
tuz
4 yemek kaşığı zeytin yağ

Tavuğu yıkayıp oldukça minik doğrayın. Soğanları rondo da geçin. Zeytinyağında biraz çevirin tavukları ekleyip tavukları pişirin. Rendelenmiş domatesi ve diğer malzemeleri ekleyip karıştırın.  Makarna gibi haşladığınız kuskusu ekleyin. Çok güzel karıştırın.
 
Kabakların içini oyun. Kaynar tuzlu suda 2-3 dk. haşlayın. Soğuk suya atıp şoklayın. İçlerini kuskusla doldurup fırın kabına dizin.
 
2 yemek kaşığı salçayı 1,5 su bardağı suyla çözün, tuz, 3 ym kaşığı zeytin yağ karabiber ekleyip karıştırın dolmaların üzerine denk gelecek şekilde üzerine dökün. Kiraz domatesle ağızlarını kapatarak. 220C fırın da pişirin.


 
 

2 yorum:

Nurşen Aksoy dedi ki...

Bu kabağa bayılıyorum,iç harcıda muhteşem.ellerinize sağlık,çok sağlıklı olmuş..sevgiler..

yemekye dedi ki...

Çok güzel ve lezzetli görünüyor. Hem görünümü hem lezzeti muhteşem bir sebze. Ellerinize sağlık.

Special design for Yemek Bir Aşk by GeCe