15 Nisan 2012 Pazar

etli pırasalı nohut yemeği

etli pırasalı nohut yemeği

Bahar çok güzel giderken hava inanılmaz değişti, sulu kara geçiş yaptı dolayısıyla pırasa kapıyı çaldı:) 1 kilo pırasadan 3 çeşit yemek yaptığımı yazmıştım bu sonuncusu nohutlu olanı, pırasalar besin değerini suya verdiği için kendini yemeselerde nohutla beraber suyunu yiyeceklerini düşünerek yapmıştım.. Pırasayı kerevize çok yakıştırmıştım nohuttada fena değildi denemek isterseniz tarifi aşağıda:)

malzemeler
1 büyük kuru soğan
250 gr kuşbaşı et
3 tane ince pırasa
1 su bardağı nohut
3 ym kaşığı zeytinyağ
1 ym kaşığı salça
(1 ym kaşığı püre yapılmış kırmızı biber de kullandım)
1 tane havuç

hazırlanışı
Soğanı yemeklik, havucu küp  doğrayın zeytinyağında soteleyin. Kuşbaşı eti ekleyerek  beraber kavurun. Salçayı ekleyip kokusunu salana kadar çevirin. Pırasaları temizleyip yuvarlak doğrayın tencereye alın karıştırın. Akşamdan ıslattığınız ve haşladığınız nohutu suyuyla beraber tencereye ekleyin tuzunu ayarlayın pırasalar yumuşayana kadar pişirin. (Nohutun suyu az gelirse sebzelerin hizasına kadar su ekleyin)




10 yorum:

u.aydin dedi ki...

bu yemegi yarin yapmayi dusunuyorum.yanina pilav ve cacik,mmmmhhhh.hemen dondurucudan eti cikarmaya gidiyorum.bence harika bir fikir,esim belki nohut yemegini boyle sever.ellerine saglik hayatim,sevgilerle.

Unknown dedi ki...

canım ne diyeyim bir kilo pırasadan ancak bu kadar çeşit olabilirdi. ellerin dert görmesin. nohutlu güzel olmuştur eminim sevgiler selamlar olsun

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ dedi ki...

çok harika bir yemek olmuş ellerine sağlık canım sevgiler:)

Unknown dedi ki...

Eşim prasayı hergün olsa hergün yer..
Bende severim ama onun akdar değil..
Nohutta lezzetini merak ettim..
Bir dahaki yapışımda denemeli..
Ellerine sağlık canım..
Nefiss görünüyor.

Armina dedi ki...

Farklı ve enfes bir yemek olmuş ellerine sağlık.

zeymurancafe dedi ki...

pırasalı hıc yapmamıstım nasıl olmustur acaba tadı denemek gerek ellerıne sağlık canım

Birkaselezzet blogspot.com dedi ki...

uyyyyyyyy foto harika
yemek 10 numara
:)

Unknown dedi ki...

denemek lazım kesin güzeldir bütün sevdiğim tatla bir arada ellerine sağlık:)

Marifetane hobi dedi ki...

Nefis bir yemek olmuş canım ellerine sağlık.

ye-mek dedi ki...

Nohut çok güzel bir yemek...

Biz de bugün kızartılmış nohut salatası yaptık. Kulağa ilginç gelebiliyor ama lezzeti çok güzel oldu. Alternatif olması açısından paylaşayım istedim.

Special design for Yemek Bir Aşk by GeCe