20 Aralık 2011 Salı

sebzeli kış çorbası

sebzeli kış çorbası
Bu çorbayı kışın çok yaparım ben. Bazen bu şekliyle bazen kremalı bazen de taneli onları da zamanla yayınlayacağım. Neden mi çok yaparım ben bu çorbayı? İçinde kereviz, pırasa, lahana olduğu için üçüde zor sebze kokusundan tadından benim ufaklıkların yemediği sebzeler gerçi şimdi dersiniz seninkiler ne yiyor, bende bilmiyorum neyi sevdiklerini:) gülüyorum ama üzülüyorum için için en azından çocuklar köfte patatesi sever değil mi? onu bile sevmiyorlar.. Konuyu toparlarsam bu sebebden dolayı bu çorbayı kışın yaparım bir kaşık bile içseler kar sayarım ben.
Küçük bir ilikli kemikle pişirirseniz çok daha faydalı olacaktır, Kullanmak zorunda değilsiniz tabi:)

malzemeler
(burada bu çorbalık 600-750gr arasında paketlenmiş hazır olarak satılıyor)
bir küçük dilim beyaz lahana
yarım kereviz (kerevizin yaprağı varsa üzerinde birkaç dal kullanın)
1 küçük patates
1 tane havuç
yarım pırasa
1 tane kuru soğan
1 ym kaşığı salça
3 ym kaşığı zeytinyağ
1 küçük kemik (opsiyonel)
1 diş sarımsak (opsiyonel)
1 tane defne yaprağı (opsiyonel)
1,5 lt su
2 ym kaşığı pirinç

hazırlanışı
Tüm sebzeleri ufak ufak doğrayın. Soğanı, havucu ve kemiği yağda kavurun. Diğer sebzeleri ekleyin biraz soteleyin. Salçayı ekleyip bir iki çevirin üzerine pirinci ve suyu ekleyin. Kaynayıp yumuşayana kadar pişirin. Eğer içine kemik ve defne yaprağı kullandıysanız çorbadan çıkarın. Blendırdan geçirin. Sıcak olarak servis yapın.
sebzeli kış çorbası

17 yorum:

Unknown dedi ki...

Canım tam şifa çorbası hiçbir şeye değişmem ellerine sağlık öpüyorum.

Şehnaz dedi ki...

en sevdiklerimden..bu çorbalar yenmezmi..ahh ama bizim çocuklarında arası hiç olmadı sebze çorbaları ile..ama ben yılmadan yapmaya devam ediyorum..harika görünüyor tatlım..ellerine sağlık..

u.aydin dedi ki...

Tam bir bomba çorba olmuş.sağlık bombası.çocuklara kesin yapmalı .sağlık deposu.ellerine sağlık hayatım.sevgiyle hayırlı geceler

SEVALCE LEZZETLER dedi ki...

Ohhh mis miss sıcacık tam kışlık vitamin deposu bir çorba.
Ellerine sağlık canım.
Sevgilerimle...

Unknown dedi ki...

Canıııım o yemeyenden bende 2 tane var.
Büyük oğlumda küçükken yemezdi ve ben doktor doktor gezerdim sanki faydası olucak gibi:))
Son 2 senedir maşallah yemediklerinin acısını çıkarır gibi yiyor.
Şimdi 2 tane daha var ve onlarla uğraşıyorum.Genetik bir durummuş,abilerine benzemişler..:))
İnşallah açılacak iştahları kuzularımızın..
Bende yapıyorum benzeri bir çorbayı çocuklara..
Ellerine sağlık canım.

reyhan kokulu mutfağım dedi ki...

mis gibi lezzetli ve çok besleyici bir çorba olmuş ellerine sağlık...

pembe kekik dedi ki...

Ellerine sağlık.Et suyuyla pişen çorbalar çok lezzetli oluyor.Opsiyonel yazdığın tüm malzemelerin hepsini koyarım ben.Sevgiler.

Böğürtlen Taneleri dedi ki...

Elinize sağlık çok beğendim sayenizde çorba çeşitlerime bi tane daha ekledim

hayatreceli dedi ki...

süper vitamin süper lezzet tam benlik kış sebzelerinden oluşmasıda harika ellerine sağlık canım:)

sevgiler...

Hayatın Tatları dedi ki...

canım!! misss gibi kokular geldi buraya kadar. bende denemeliyim kesinlikle çünkü ben çocuklara bir şekilde söz geçirirp yine 1-2 kaşık sebze yedirebiliyorum ama eşime asla! O yüzden bu çorba tamda onluk olmuş!ellerine sağlık

Nil dedi ki...

benim kızım da yemiyor. hatta bugün kreş onları hamburger yemeye götürecek ama benim kızım şimdiye kadar hiç yemedi ki.. belki arkadaşlarından görüp yiyecek.
bu çorbada neler olduğunu söylemeden belki hem eşime hem kızıma yutturabilirim :)ellerine sağlık.

neslice tarifler dedi ki...

Sebze çorba olalı böyle bişey görmemiştir herhalde :) Ellerine sağlık canım. Nefiss..

Banu dedi ki...

Hıımm ilaç gibi bir çorba ellerine sağlık tatlım sevgilerimle...

aslı dedi ki...

Tam vitamin deposu... Minik afacanlar sevmese de anneler bilir onlara o güzel sebzeleri nasıl yedireceğini...
Çok nefis olmuş, ellerine sağlık olsun, sevgiler:)

Mehlika Yıldırım dedi ki...

o çorba üzerindeki kızarmış ekmeklerin duruşu o maydanozun süzülüşüüüü oof of kış günü ne de güzel olur böyle süslü bir çorba yine nefis işler yapmışsın canım ellerine sağlık =)

pelinpembesi dedi ki...

çocuklar içinde birebir, bol vitaminli..

Ferkay dedi ki...

Tam da bir kış çorbası Sevalcim, renginede bayıldım.
Eline sağlık canım..
Sevgiler..

Special design for Yemek Bir Aşk by GeCe