16 Aralık 2010 Perşembe

unutulmuş eski bir sofra..

Herkeze gönül dolusu merhaba, çok uzun bir ara verdim farkındayım. Ama içimden gelmiyor birşeyler yapmak, bloğa eklemek elim kalkmıyor. Fotoğraf makinesinin önemi de çok büyük tabi çektiğim fotoğraflar çok kötü olunca allayıp pullayıp yayınlamak istemiyorum. Ama en büyük etken isteksizlik... Bu fotoğrafları çok önceden çekmişim tesadüfü buldum henüz yemek bir aşk ortalarda yokken yani. Bakarmısınız ne kadar da hamarat ve istekliymişim tatlı tabağında çeşit çeşit turuflar, kurabiyeler, ayva tatlısı, tiramisu pasta şimdi kolumu kaldıracak güç hissetmiyorum o kadar yani.. Bloğumda yapılacak işlerim çok düzenleme yapmam gerek farkındayım. Hala takip ettiğim arkadaşlarımı sıralayamadım kategorileri toplayamadım vs. Olucak inşallah. Bide şablon yapan bir arkadaşım yokki bana süpriz yapsın karakterist bişekilde ismimizi yazsın kategorileri resimleriyle yayınlasa vs. çok beklentilerim var dimi:) kendime gelmem lazım. Sertap'ın dediği gibi bana yeni bir ben lazım...
sevgili Şükran lezzet tabagi yemekbiraşkın tarifini uygulamış çok güzel bir motivasyon başlangıcı oldu :) ve bugün bu masayı yayınlıyorum. Şükrancım teşekkürler :)

ayrıca;

Aşure, orijinali "Aşura", Arapça’da 10 manasına gelen "aşara" kelimesinden türemiştir. Türkçe'ye ise Arapça'dan geçmiştir. Sözcüğün Sâmî diller arasında ortak bir sözcük olduğu düşünülmektedir. Ayrıca, sözcük (ve gün) Musevilik inancında Büyük Kefaret Günü için kullanılmıştır[1]. Hüseyin ibn Ali ve beraberindeki 72 müslüman hicri 61. senesinin Muharrem ayının onuncu gününde (10 Aralık 680) Yezid'in emriyle günlerce aç ve susuz bırakıldıktan sonra öldürüldükleri için o güne “Aşura Günü“ denilmiştir.
Bunun dışında Aşure Günü'nde gerçekleştiğine inanlan, İslamiyet açısından mutlu edici şeyler de mevcuttur. Bunlar; Âdem peygamberin işlediği zelleden (hata veya sürçme) sonra ettiği tövbenin kabulü, Nuh peygamberin gemisinin tufandan kurtulması, Yunus peygamberin bir balığın karnından çıkması, İbrahim peygamberin ateşte yanmaması, İdris peygamberin diri olarak göğe yükseltilmesi (çıkarılması), Yakub peygamberin oğlu Yusuf peygambere kavuşması, Eyyub peygamberin hastalıklarının geçip iyileşmesi, Musa peygamberin Kızıldeniz'den geçip İsrailoğulları'nı Firavun'dan kurtarması, İsa peygamberin doğumu ve ölümden kurtarılıp göğe yükseltilmesi (çıkarılması). Bu olayların hepsi muteber hadis kitapların hemen hepsinde geçmektedir.[2]
Hazreti Muhammed (s.a.v.) bu günde oruç tutmayı tavsiye etmiştir. Ayrıca Musevilerin de bu günü oruçla geçirdikleri için, Aşure gününden bir gün önce veya bir gün sonra da oruç tutmayı önermiştir.      (wikipedia'dan alıntıdır)

aşure günümüzün  tüm müslüman alemine hayırlar getirmesi temennisiyle.. 

hasretli lezzetlerin kurabiye etkinliğinide haber vermek istiyorum. Birbirinden güzel ve lezzetli kurabiyeler orada olacak hasretli lezzetlerde buluşmak üzere...



tarif eklemiyorum bildik şeyler ama arzu edilirse eklerim tabi...

ziyaretine gelemediğim bütün dostlarıma, gönül koymayın lütfen inşallah en kısa zaman da tekrar misafiriniz olucam. sevgilerimle...

34 yorum:

Unknown dedi ki...

Canım ben yardıma hazırım bir çok arkadaşıma şablon konusunda yardımcı oldum:))yardım istersen elimden geleni yaparım öpüyorum.

Unknown dedi ki...

Sofrana yorum yapmayı unutmuşum hepsi harika ellerine sağlık canım öpüyorum.

mutfagabuyrun dedi ki...

masa harika görünüyor.ellerine sağlık arkadaşım.sevgiler.

reyhandan dedi ki...

ESKİDE OLSA GÜZEL BİSOFRA SENDE KEŞKE ARŞİV SOFRASI OLARAK YAYINLASAYDIN ELLERİNE SAĞLIK BANADA BEKLERİM selametle...

ebru dedi ki...

ablacım nedense yazında kendimi okudum birden ben de tıpkı senin gibiyim. çektiğim fotoları beğenmiyorum bişeyler yazmak istemiyorumben de çok bekliyorum birisi de bana birisi sürpriz bir şablaon hazırlasın falan ama galiba kendi işimi kendim görücem ama sen kendini bırakma tariflerini bekliyorum.. çok çok öptüm. şablonlarla ilgili yardım istersen ben de yardımcı olabilirim..byee...

YeMeK vAkTi dedi ki...

Olsun canım bazen vaktimiz olmuyor ziyaret etmeyi biz seni anlarız:)

Sofradakiler cezbedici ellerine sağlık

Unknown dedi ki...

sofra çok güzel ,ellerine sağlık.canım,sevgiler.

Cafe Pepela dedi ki...

Oyy tatlısı gönül koymak ne demek?
İşlerini kolayla,tekrar buluşuruz inşallah.Şablon konusunda ben de yardımcı olabilirim.Mamalar çok güzel,ellerine sağlık..Son olarak aşure günümü kutlu olsun:)
Selametle

sarkaç dedi ki...

Arada bir kendimize izin vermeliyiz bence. Bir dinlenmenin ardından daha bir hevesle başlanıyor. Üstelik bakın şablon yardımı da gelecek.
Ayrıca siz hala çok hamaratsınız.

Unknown dedi ki...

Canım benim bu sofra nasıl unutulur :)
Maşallah nasıl da özenle hazırlamışsın,ama bir sebebi varmış unutmanın :)
İsteksiz bir zamanında senin için bir seçenek olmuş..
Olabiliyor bazen öyle,ben de öyleyim bu aralar,vakit bulamıyorum,izlemekle yetiniyorum arkadaşlarımı..
Lütfen canlan ve yaz arkadaşım :)
Önemli olan sıcacık duyguları paylaşmak..
Şablon veya diğer konularda yardımcı olmak isterdim fakat,bana da pepelacığım yardım etti..
Ben de tecrübesizim o konularda.Deryacığımız yardımcı olacağını söylemiş çok sevindim..
İnşallah herşey gönlünce olur..
sevgilerimle..

Gülcan dedi ki...

aklımdan derya ablam geçiyordu o da bizden önce davranmış zaten çok yaşa sen ablam sofra harika ellerinize sağlık.

www.sendepisir.com dedi ki...

Böyle bir sofra daha önce nasıl bloğa konulmaz. İsteksizlik ve zamansızlık arada hepimize oluyordur. Yeter ki sağlık problemi olmasın. Bakın ne güzel dostluklar kuruluyor. Tekrar yazışmak dileği ile..

Banu dedi ki...

Canım sofran nefis olmuş ellerine sağlık tam dostlarla muhabette muhabbet katacak bir sofra olmuş... sevgilerimle...

Tarifkolik / Öznur dedi ki...

Merhaba en kısa zamanda toparlanırsınız inş. Bizi bu nefis lezzetlerden mahrum bırakmayın. Sevgilerimle..

Sevil Şahin dedi ki...

canım ellerine sağlık masada herşey harika
sevgiler

Yeşim dedi ki...

Arada oluyor böyle şeyler.En kısa zamanda yeni tariflerle aramızda görmek isteriz sizi.Sofrada çok şıkmış gerçekten.
sevgiler...

çeşnici Handan dedi ki...

Arada bu tür şeyler olur canını sıkma sen. Sofran ne kadar güzel olmuş iyi ki yayınladın. Ellerine sağlık.

Tümay Öztürk dedi ki...

Senin sofralar meşhur:) Ellerinize sağlık...

evatolyesi dedi ki...

Tariflerimizi bizlerde günü gününe yayınlıyamıyoruz olsun varsın sağlıklı sıhhatli olalımda hepsi olur. Sizinde aşure gününüz kutlu olsun
Sevgiler:)

özlem dedi ki...

masa süper harika. ellerinize sağlık. sayenizde bende çok güzel bir etkinlik yaptım. katılımın için çok teşekkürler

Tijen dedi ki...

Aşure nasıl da birleştiren bir tattır, ne bereketlidir. Ben bu yıl da aşure kaynatamadım, ne acı!

Unknown dedi ki...

ne güzel bir sofra arkadaşım ellerine sağlık senin bu durumun bende sıkça tekerrür eden bir durumdur seni çokkkk iyi anlıyorum olsun geçecektir tariflerini bekliyorum kal sağlıcakla canım

Unknown dedi ki...

Canim benim, burasi öyle bir alem ki, birbirimizi zor bulmusuz, gönül koymak ne demek... Senin canin sagolsun... Sen islerini rahat rahat kolayla.... Simdiden de yeni senenin hayirlara vesile olmasini diliyorum... Sevgilerimle,

Baharcicegi dedi ki...

SEN TOPARLAN KENDINI IYI HISSET GERISI GELIR ZATEN BIZ BURDAYIZ CANIM HEPIMIZ DÖNEM DÖNEM SENI YASADIKLARINI YASIYORUZ
MASADA YOK YOK O GÜNLERDEKI HAMARAT BAYAN GERI GELECEK EN KISA ZAMANDA

sarımutfak-hande dedi ki...

menü harika ellerine sağlık sarmalardan kapıp gidiyorum:)))

Güloanne mutfakta dedi ki...

Her yeni yıl başka bir güzel.. 2011 yeni yılının sizlere hayatınız boyunca unutamayacağız güzellikler yaşatsını diliyorum. Yeni yılınız kutlu olsun.

dokuzuncubulut dedi ki...

Hepsi yavaş yavaş olur, hiç üzülmeyin. Yardım edebileceğim birşey varsa seve seve yardımcı olurum:))
Şahane bir masa olmuş, ellerinize sağlık olsun.
Sevgiler.

Unknown dedi ki...

canım nasılsın seni mimledim sayfama uğrarmısın

Oznur (100de100 Marifet) dedi ki...

yazini okurken sanki kendim icimdekileri okumus gibi oldum
bende cok zamandir blogdan uzak oldum ve normal yogunluktan haric,bloga giripte canim bisey yamak istemiyor,insan biraz ara verince sogu kaliyor ve hepimize zaman zaman oluyo boyle seyler
hani bir laf vardir tilkinin donup dolasacagi yer burasi diye :))
sende biraz ara versen yine burayi ozleyip gelirsin

ve masa cok guzel gorunuyor hepsi icin tek tek ellerine saglik canim

mintinin dünyası dedi ki...

canısı...
unutulmuş leziz bir sofra diyelim biz buna.
emeklere sağlık diyelim bir de.
sana gönül koyarmıyız hiç.sen işlerine bak canısı iyi ol yeter üstelik.
biz geliriz komşu gezmesine:))
sevgiler güzel arkadaşıma hem de en muhabbetlisinden:)

Unknown dedi ki...

ben devlet hastanesinde çalışıyorum canım beyin cerrahide bir sıkıntı olursa ki umarım olmaz yardımcı olurum görüşmek üzere şimdiden iyi, sağlıklı, sevdiklerinle beraber bir yeni yıl dilerim

Selma - DUSBAHCESI dedi ki...

Herkese oyle olur zaman zaman. Benimde bazen birsey yapasim gelmez. Ama su son siralar bende tam tersi yeni seyler yapmak geliyor icimden. Eminim en kisa zamanda kendine geleceksindir!! Mecbursun cunku yeni tariflerini bekliyoruz:)

Banner konusuna gelince senin icin birseyler yapabilirim istiyorsan. Bu islerde cok super degilimdir ama yinede beceririm biseyler! Ben blogumu herzaman icin kendim tasarlarim.

NEŞELİ MUTFAK dedi ki...

Bazen olur bu haller hepimizede geçer zamanla..
Bir yerden başlamak işleri kolaylaştırır.
hani ne demişler başlamak bitirmenin yarısıdır.
sevgiler

kalpkurabiye dedi ki...

canım özledimmmm..
çok özledim nerelerdesin...
iyi olduğunu bir hissettir tamamdır..
kendine çok iyi dikkat et canım benim.. güzel tariflerini ve tatlı cümlelerini bekliyorum..
hasretle öpüyorum bal yanaklarından..

Special design for Yemek Bir Aşk by GeCe