20 Eylül 2010 Pazartesi

kuru domatesli tavuk rulo ve yufka kaseli paprika

Hafta başında nefis bir yemeği sizlerle paylaşmak istiyorum, hem zevkli hem şık, tadını tavuk severlerin çok beğeneceğini düşünüyorum. Kurutulmuş zeytinyağında marine edilmiş domates çok lezzet katmış. Bu yemeği yapmanızı öneriyorum davet sofralarına da çok yakışacağından eminim. Dört kişilik hazırladım siz kişi sayısına göre arttırabilirsiniz malzemeleri.
malzemeler
4 adet tavuk şinitzel
1 kase zeytinyağ içinde bekletilmiş kuru domates
1 tutam taze kişniş (ıspanak, maydonoz , mercanköşk olabilir)
4 kalın dilim brie veya camembert peyniri (camembert kullandım, dil peyniri de olabilir)
kürdan
karabiber
toz kişniş
tuz
zeytinyağ

çıtır yufkalar için

1 adet yufka
1 kırmızı paprika
1 sarı paprika
2 diş sarımsak
4 ym kaşığı rende kaşar peyniri
tuz
köri
karabiber
2 ym kaşığı zeytinyağ

hazırlanışı

tavuk snitzelin üzerine bir kalın dilim peynir iki üç tane kuru domates bir kaç yaprak taze kişniş koyun tuz ve karabiber serpin ikiye katlayıp kürdanla tutturun. Bütün tavuklar bitince üzerine zeytinyağ gezdirin karabiber, toz kişniş ve tuz serpin servis saatine kadar buzdolabında marine olmasını sağlayın.

Çıtır kaseleri yapmak için yufkayı dörde bölün tart kalıbının içini margarinle hafif yağlayın yufkayı içine yerleştirin. 200C fırında pişirin.

Paprikaları jülyen doğrayın (kibrit çöpü), sarımsakları rendeleyin zeytinyağında paprikalarla soteleyin çay kaşığının ucuyla baharatlarını ve tuzunu ekleyin karıştırın. Kaselerin içine pay edin birer kaşık rendelenmiş peyniri serpin bir kaç yaprak taze biberiye yada taze kekik serpin fırında sadece peynir eriyene kadar tutun.

Marine olmuş tavukları ızgara tavada yada normal ızgarada pişirin sıcak olarak paprikalı yufka kaseleriyle servis yapın.

31 yorum:

Aybike Ceylan dedi ki...

Guzel yorumunuza hem tesekkur etmek istedim ve hem de ellerinize saglik.
Evet daha once hatta cogu zaman uzun sacliydim. Gecen sene ki rahatsizligimdan dolayi saclarimi kaybettim ve yeni yeni geliyorlar. Alismaya calisiyorum, begenileri duydukca da alismam daha kolay oluyor. Cok tesekkurler...

Oznur (100de100 Marifet) dedi ki...

Mmmm ellerine saglik canim harika gorunuyor kuru domatesleri hazirmi kullandin
normalde bizlerde kuru domates olmaz ,bir kere hazir almistim zeytinyagli, baya bi agir geliyordu kullanamistim ,ama bu sekilde guzel olmus
birde icinde kamember penir kullanmisin harika olmus
turkiyede fazla kullanilmayan bi peynir
bende fransada oldugum icin buranin mesur peyniri evlerimizde hic eksik olmaz

fuat gencal dedi ki...

Merhabalar, Harika görünüyor. Ellerinize,emeğinize sağlık. Çok leziz ve iştah açıcı (Bugün bloglardan seçmelerde lezzet adasının saç kavurması tarifi yayınlandı.(http://gencalsabahattin.blogspot.com/)

Saygılarımla.

YELDA dedi ki...

Gerçekten enfes iştah açıcı görünüyorlar ellerinize sağlık.İsviçreye yıllar önce turistik amaçlı gelmiştim hala orda yaşayan akrabalarımız var Zürih'i gezmiştim şimdi sizin sayfalarınızı gezerken tekrar oraların havasını soluyormuşum gibi geldi...

Yeşim dedi ki...

ellerine sağlık canım ...
özel günler için değişik bir alternatif özellikle yufka kase ile çok şık bir sunum olmuş
sevgiler...

lezzet sarayı dedi ki...

ellerine sağlık harika olmuş...

Unknown dedi ki...

Canım nefis olmuş ellerine sağlık..Tavuk olur da sevilmez mi ? Hem de böylesine özenilmiş ve çıtır bir tavuk :)Yufka da çok cici olmuş..Afiyet olsun..Mutlu haftalar..

kalpkurabiye dedi ki...

canımm sunumların çok şık emeklerine sağlık:))
ve tavuksa biliyorsun bende olay bitiyor:))

Selma - DUSBAHCESI dedi ki...

Muhtesem birsey olmus bu, bayildim valla! Zaten basligi gorunce hemen bakmam lazim dedim:)

Ellerine saglik.

Nehir Butik Pasta dedi ki...

enfes bir yemek olmuş
ellerine sağlık
sevgiler

Unknown dedi ki...

Ellerine sağlık. Enfes ötesi bir yemek olmuş.

anneanneninemekleri dedi ki...

Ellerine sağlık,muhteşem görünüyor,eminim lezzeti de öyledir.

bir dilim bir tutam dedi ki...

Güzel yorumun icin tesekkürler.
Gelmek isteme arzunda beni cok mutlu etti.Ama bize epey uzaksin.Bildigin üzere biz Almanyanin bircok sehrine dagilmis durumdayiz.Vesimdiye kadar 2 Almanya bulusmasi yaptik.Ortak bir sehir sectik ve bulustuk.Yakinda ise böyle bir bulusma insallah Berlinde gerceklesecek.Son günlerde Buradan yayin yapan yeni 4 arkadas buldum.
Insallah kismet olursa senin ilede bulusabiliriz.

Cafe Pepela dedi ki...

Bayıldım! :)
Tavuk dolması favorimdir bir kere,Kiev dolması olarak biraz daha değişik yapıyorum hülasa keyifle tükettiğim bir yemek.
Çıtır kaseler çok şirin,en sevdiğim
Ellerine sağlık tatlısı..

yemekbiraşk dedi ki...

Aybike Hanım, rahatsızlığınızdan haberim yoktu tez zamanda şifalar diliyorum.. ama sebeb her ne olursa olsun çok yakışmış bütün samimiyetimle söylüyorum..
kucak dolusu sevgiler..

Öznurcum, bu kullandığım domatesler zeytinyağında olanlardandı türk bakkalında oluyor burada ama bu sefer marine olmamış olarak yoktu ki ben kuru olanını tercih ediyorum. camembert yada brıe bizde çok seviyoruz aslında ilk yediğim zamanlarda hiç beğenmemiştim ama şimdi dolabımızdan eksik olmuyor :)sevgiler..

Fuat Bey çok teşekkürler. hemen uğrayıp bakacağım
saygılar..

Yelda Hanım gerçekten güzel bir memleket ama buralar :) çok teşekkür ederim
sevgiler..

Yeşimcim çok teşekkür ediyorum kaseleri yemekte çok zevkli ama:)
sevgiler..

lezzet sarayı çok teşekkür ederim
saygılar..

Zelihacım güzel arkadaşım çok teşekkür ederim sanada hayırlı haftalar
sevgiler..

Denizcim çok teşekkürler :) çok naziksin :) denemeni öneriyorum ozaman tavuk sevdiğin için :)
tekrar niceeeee senelere aşkitom :)
sevgiler..


Selmacım çok teşekkür ederim sağolasın :)
sevgiler..

Sevgili İzgün çok teşekkür ederim..
sevgiler..

Sevgili Mahperi çok naziksin :)) çok teşekkür ederim
sevgiler..


anneanneninemekleri çok teşekkür ederim ama gerçekten lezzetide öyle :)
sevgiler..

Tümay Öztürk dedi ki...

Sunumları da çok güzel olmuş. Ellerine sağlık çok lezzetli görünüyorlar...

Sevil Şahin dedi ki...

seçilcim ellerine sağlık tatlım harika olmuş..

SEVGİLERİMLE dedi ki...

Merhaba,ekrana yapışıp kaldım,nefisss vallahi.
Tesadüf eseri bir arkadaşımın blogunda yakaladım sizi ve misafir oldum,yazmadanda gidemedim.tabağıda çaktırmadan kaptım:)
sevgilerimle...

www.sendepisir.com dedi ki...

Hem göze hem de damağa hitab eden bir tarif olmuş. Ellerine sağlık afiyet olsun..
sendepisir/Nilgün

Unknown dedi ki...

Yaa ama bu çok güzel olmuşşş, bayıldımm :)
Ellerine sağlık canısı...

evatolyesi dedi ki...

Sunum süper olmuş mutlaka lezzetide öyledir.
Ellerinize sağlık.
Sevgilerimle:)

Unknown dedi ki...

Sahane----- ellerine saglik arkadasim... Tam bizim evin beylerine göre bir lezzet... Mutlak surette deneyecegim.... Sevgilerimle, afiyetler olsun sizlere...

çeşnici Handan dedi ki...

Canım ellerine sağlık harika olmuş sunumunda çok güzel tam misafir sofralarına layık.

özlem dedi ki...

harika görünüyor. ellerinize sağlık. davet sofraları için harika bir tarif.

yemekbiraşk dedi ki...

sevgili Serap zaten belitmiştim çok hoşuma gitsede ara mesafe gerçekten çok uzun gelemem ama istiyorum :)) inşallah belki ben sizleri isviçre'de ağırlarım hemde büyük bir zevkle :))
kocaman kucak dolusu sevgiler..

pepelam, kelebenkim :)çook teşekkür ederim :) kiev dolmasını da bekliyoruz ozaman :)
sevgiler..

Tümaycım beğenmene cok memnun oldum :)
sevgiler..

Sevilim çok teşekkür ederim :)
sevgiler..

sevgilerimle, çok naziksiniz şımardım valla :) ne demek buyurun buyurun tabak sizin :)
sevgiler..

Nilgün Hanımcım çok teşekkür ediyorum çok sağolun :)
sevgiler..

Nazlıcım çok teşekkürler çook mutlu oldum :)
sevgiler..

Sevgili Sibel çok teşekkür ederim gerçektende lezzetli bir yemek :)
sevgiler..

sevgili münster beğendiğinize çok ama çok memnun oldum inşallah beğenirsiniz denediğinizde sevgiler..

Handan Hanımcım çook teşekkür ederim nasıl da mutlu oldum beğendiğinize çok sevindim :)
sevgiler..

Sevgili Özlem çok teşekkür ederim :) değil mi ama tam davet sofraları için :)
sevgiler..

yemekbiraşk dedi ki...

sevgili Serap zaten belitmiştim çok hoşuma gitsede ara mesafe gerçekten çok uzun gelemem ama istiyorum :)) inşallah belki ben sizleri isviçre'de ağırlarım hemde büyük bir zevkle :))
kocaman kucak dolusu sevgiler..

pepelam, kelebenkim :)çook teşekkür ederim :) kiev dolmasını da bekliyoruz ozaman :)
sevgiler..

Tümaycım beğenmene cok memnun oldum :)
sevgiler..

Sevilim çok teşekkür ederim :)
sevgiler..

sevgilerimle, çok naziksiniz şımardım valla :) ne demek buyurun buyurun tabak sizin :)
sevgiler..

Nilgün Hanımcım çok teşekkür ediyorum çok sağolun :)
sevgiler..

Nazlıcım çok teşekkürler çook mutlu oldum :)
sevgiler..

Sevgili Sibel çok teşekkür ederim gerçektende lezzetli bir yemek :)
sevgiler..

sevgili münster beğendiğinize çok ama çok memnun oldum inşallah beğenirsiniz denediğinizde sevgiler..

Handan Hanımcım çook teşekkür ederim nasıl da mutlu oldum beğendiğinize çok sevindim :)
sevgiler..

Sevgili Özlem çok teşekkür ederim :) değil mi ama tam davet sofraları için :)
sevgiler..

Elifin Terazisi dedi ki...

Ayy bayıldım, elinize sağlık:)

yemekbiraşk dedi ki...

sevgili Elif çook teşekkür ederim:)
sevgiler..

mintinin dünyası dedi ki...

canım arkadaşım yokluğumda benim için endişelendiğin için teşekkür ediyorum çok.çok şükür iyiyim.tatilim uzadı canım.ne lezzetler maşallah.çok marifetlisin sevgiler...

yemekbiraşk dedi ki...

Alevcim ben teşekkür ederim,süper bir tatil olmuş :) tevazü ediyorsun canım benim :)
teşekkürler..

kemalpaşatatlısı dedi ki...

Canım,
Her ikisi de harika görünüyor, ellerine sağlık. Yufka kase süper:))
Sevgilerimle...

Special design for Yemek Bir Aşk by GeCe