8 Ağustos 2010 Pazar

bahçıvan böreği

Annemin nefis böreği. Çanakkale'deyken annemin daveti için hazırladığı börek. Gerçekten yiyen herkez tarafından tam not aldı. Maalesef güzel masasının resmi yok fotoğraflar iyi olmadığı için yayınlamadım. Enfes bir domates çorbası ve hasanpaşa köftesi de vardı kalabalık bir misafir grubu olduğundan dolayı resimlerini çekemedim. Ama menüsünde olanları özellikle yazacağım iftar davet sofralarınıza örnek olabilmesi için.

menüdekiler

fesleğenli domates çorbası
hasanpaşa köftesi
şehriyeli pilav
etli biber dolması
çoban salatası
közlenmiş biber salatası
bahçıvan böreği
barbunyalı ve taze fasulyeli börülce
yoğurtlu pazı
çilek soslu prenses tatlısı (benim elimden)

malzemeler

5 adet yufka
200 gr margarin
300 gr kıyma
1 kase bezelye
2 adet havuç
1 adet patates
2 adet soğan
1 ym kaşığı salça
bir tutam dereotu
1 çay kaşığı kekik
karabiber
tuz

hazırlanışı


  • Margarini eritip 2 su bardağı su koyup kaynatın iç malzemesini hazırlarken ılınması için

  • Soğanları yemeklik dorayıp küp doğranmış havuçlarla beraber kavurun kıymayı da ekleyip kavurmaya devam edin.

  • Küp doğranmış patatesi ve bezelyeyi ekleyip yakmadan biraz karıştırarak pişirin. Salçasını ekleyip 1-2 dakika daha kavurun.

  • Ocağın altını kapatıp ince kıyım dereotunu baharatlarını ve tuzunu katıp karıştırın.

  • Kendi ısısında buharıyla demlenmeye bırakın.

  • Yufkayı açın ve yağlı sudan 5-6 ym kaşığı döküp her tarafına yedirin.

  • Yufkanın her bir ucunu orta kısma getirerek katlayın bu şekilde kare bir yufka olacak. Artı şeklinde keserek dörde ayırın.

  • Orta kısmına  iç harcından koyarak bohça gibi katlayın yağlanmış tepsiye dizip üzerine yumurta sarısı sürün 200C fırında pişirin.


8 yorum:

Cafe Pepela dedi ki...

Off nasıl güzel görünüyorlar! :)
Ellerinize,gönlünüze sağlık.
Şifa ve muhabbet ile

fuat gencal dedi ki...

Hayırlı haftalar. Ellerinize, emeğinize sağlık. Çok leziz görünüyor.

Saygılar.

kalpkurabiye dedi ki...

canım börekler şahane görünüyor evde olsam geçerdim hemen mutfağa:)) sahur için ben bir düşüneyimm:))
anne elinden olunca bambaşka.. allah tez zamanda tekrar kavuşturur inşallah canımm:)

yemekbiraşk dedi ki...

pepelacım o senin kendi güzelliğin :) çok teşekkür ederim canım :)

Fuat Bey teşekkürler :)bir mukabele

Denizcim iyi dileklerin için teşekkür ederim canım :) inşallah hayırlı şekilde tez olur :)

gelibolu17 dedi ki...

canım ne demek,rica ederim:)
başka sormak istediğin şey varsa seve seve yardımcı olurum sor sen ister yoruma yaz ister mail at farketmez...
ama ondan önce bbenim senden bir ricam olacak,çünkü bunu herkese söylüyorum yanlış anlama sakın,ben söyliyim sen ister yap ister yapma ben alınmam:)
hani şu yoorum yollarken sende kelime doğrulama çıkıyoya onu değiştirebilirmisin.
ayarlara gel yorum ayarlarını tıkla,sonra yorumlarda kelime doğrulama gösterilsinmi ye hayırı işaretleyip kaydet...
yani çok şükür okuma yazmamız var bide bunu googleye tescil ettirmenin bi anlamı yok bence:)

selamlar sevgiler canım.sağlıcakla kal...
istersen bu yorumuda yayınlamayabilirsin....

gelibolu17 dedi ki...

börekte çok güzel,ellerinize sağlık harika görünüyor...
selamlar,sevgiler....

YeMeK vAkTi dedi ki...

Ellerine sağlık bu böreğe bayılırım evlenmeden evvel ne çok yapardım şimdi niye yapmıyorumki :)) hatırlattığın için saoll canım benim

yemekbiraşk dedi ki...

gelibolulum, 17'm hiç farkında değildim böyle bir şeyin düzeltirim sen merak etme :)

Aylincim teşekkür ederim. sevdiğin bir böreği hatırlattığım için mutlu oldum teşekkürler :)

Special design for Yemek Bir Aşk by GeCe