25 Mayıs 2010 Salı

bir tatil kaçamağı

İsviçre'de çok güzel bir sistem var. Her avrupa ülkesinde varmı bilmiyorum Almanya ve Fransa'da da görmüştüm. Hobi bahçeleri diyebiliriz belli bir metrekarede yıllık kira ödeyerek sizin olan bahçeler. Ekip biçmek için diyebiliriz. Dinlenme, toprakla uğraşma vs. işler için. Hele çocuklara nefis bir olay bizde bu güzel bahçelerden birine davetliydik. Arda'nın keyfine diyecek yoktu arkadaşımın çocuklarıyla çok güzel oynadı :) buradan tekrar teşekkür ediyorum kendilerine. (resimdeki çift Mürvet ve Uğur)



benim yaptığım patates salatası


Mürvet'in yaptığı kısır


Yine Mürvet'in yaptığı közlenmiş biber salatası, mükemmeldi.



Ayrıca yeşil salata ve közlenmiş patlıcan vardı masamızda. Özellikle Uğur'un çok beğeneceğiniz bir salata sosu var biraz emek istiyor ama her buzdolabında bulunması gereken bir sos. Salatamıza bu sostan döktük tadına tat kattı. Yakın bir zamanda tavuk şişlerin marinesini ve bu sosun reçetesini yazıcam. Birde benim yaptığım  kıyır kıyır poğaçalar Mürvet'in nefis köftesi vardı ne yazıkki resimlerini silmişim. görüntü olmadığı için tariflerini yazmıyorum.

közlenmiş biber salatası:
dolmalık kırmızı biber ve yeşil biber közlenir, bol zeytinyağ, sarımsak, tuz, sirke karıştırılır ve biberlerin üzerine dökülür afiyetle yenir.

patates salatası:
1 kg patates haşlanmış küçük doğranmış
1 demet maydonoz ince kıyım
1 demet taze nane ince kıyım
2 adet kırmızı soğan piyazlık doğranmış
1 adet limon suyu
zeytinyağ
karabiber
tuz

tüm malzemeler servisten 30 dk. önce karıştırılır. sosunu emmesi için.

0 yorum:

Special design for Yemek Bir Aşk by GeCe